Verkeersdoden verkeerde doden.
Opvallend is het hoge aantal doden in Noord Brabant. Het is een triest record die ze daar mee vestigen.
Het wegennet schijnt zich in Noord Brabant te concentreren. Vele kleine wegen die veel gevaar opleveren voor de weggebruikers. Brabant spant de kroon maar de verklaringen zijn onduidelijk.
Er wordt harder gereden, er zijn meer kleine wegen. Sommige beweren zelfs dat het bourgondische levensstijl met veel drank ook een oorzaak is. Misschien dat er meer jeugd is die onverantwoord hard op hun scooter en met een matje als kapsel scheuren door het lieflijke Brabantse platteland.
Volgens mij allemaal kul, als je in Utrecht fietst, loopt of in een auto rijdt begrijp je niet dat het goed gaat.
Duizenden fietsers banen zich een weg op weg naar studie en werk. De meeste fietspaden zijn niet berekend op dergelijk grote stromen en puilen uit. Daarnaast rijden de meeste puistenkoppen vanaf 12 jaar stoer met zijn drieën naast elkaar. Waarom? Ze hebben elkaar niets te zeggen. Ze hebben een Iphone aan hun oor of een bass-boost koptelefoon vibreert op hun kop. Eigenlijk haat ik ze, maar dat mag je eigenlijk niet zeggen, maar het zijn juist deze kleine verkeersovertredingen die grote gevolgen kunnen hebben. Ben ik een haar beter? Nee. Ik scheur ook met mijn auto vaak te hard en mijn vervuilende scooter rijdt momenteel 70, maar ik zorg wel dat ik niet de provincie Brabant in rijd.
Er zitten in Brabant ook de meeste truckersbedrijven. Niet de slimste.
Ja, dat kun je niet zeggen van trambestuurders, toch?