Droomvlucht met dreamliner
Voordat u weer gaat vliegen even kijken of het om een droomvlucht gaat. Ze gaan weer de lucht in de dreamliners. De accu’s zijn weer opgeladen en reserve batterijen zijn in de cockpit aanwezig.
De vliegtuigen stonden al vanaf januari aan de grond wegens batterij problemen. Ik moet eerlijk bekennen dat als ik naar een dergelijk groot vliegtuig kijk ik twijfel aan het woord batterijen. Hebben ze die batterijen wel nodig in de lucht. Twee alkaline batterijen die de straalmotoren van stroom voorzien dan wel het landingsgestel neerlaten. Na twee keer… hup batterij leeg. Bemanning in paniek en roept de toren op. Mayday mayday battery is low, what can i do, roger. Roger geeft natuurlijk het advies om even in het handschoenen kastje te kijken.
Het is maar goed dat we hier niet over hoeven na te denken, maar wel vreemd dat na 1 goede testvlucht de boel weer mag vliegen. Volgens de daar aanwezige top hebben alle nieuwe vliegtuigen problemen. Ik weet niet of dat u geruststelt, mij in ieder geval niet. Ik dacht altijd dat oude vliegtuigen meer problemen hadden.
Maar waar zeur ik over de proefvlucht was prima verlopen.
Als Toyota een probleempje heeft met een auto dan moet die hele vloot terug naar de garage, wel gek toch. Levensgevaarlijk om dan toch naar de garage te rijden. Ik had een keer een citroen Xantia n daar was iets stuk in de hydraulische vering met als gevolg een starre vering. Alsof je voortdurend over kinderkopjes reed. Onderweg werd ik kotsmisselijk door het ontbreken van het reguliere op en neer gaan wat die normaliter deed. De garagehouder leek niet onder de indruk. Het probleem was zo verholpen en zonder proefrit mocht ik weer instappen. Ik heb een enorm vertrouwen in mijn garage.