Kerstman diep teleurgesteld
500000 mensen hebben hun kado voor de kerst pas na de kerst ontvangen. Webshops kunnen de drukte niet aan. Ze vallen door de mand en neem van mij aan dat volgend jaar de kerstman gewoon weer met zijn slede en rendieren de buurt onveilig zal maken. Zonder Sinterklaas te willen vergeten lag het dieptepunt echt bij de kerstbestellingen. De zwarte en gekleurde Piet hadden hun culturele opdracht ook dit jaar weer met verve vervuld. Het voordeel van een webshop is dat je gewoon vanuit je luie stoel je bestelling kan opgeven. De ellende komt pas als je er zo lang op moet wachten.
Opvallend is ook dat er 200000 pakketjes te laat zijn gekomen door de besteller zelf. Als je te laat besteld dan weet je ook dat die te laat gaan komen. Als je ook maar even de illusie zou hebben dat je de tijd zou kunnen inhalen dan moet je gewoon weer gaan geloven in de Sint en de kerstman. Uiteindelijk moeten de pakjes gewoon bij u thuis in de bus komen en u weet zelf al hoe er geknipt is in het vakmanschap van bezorgers.
Mijn kinderen hebben genoten van alle pakjes. Ze waren allemaal op tijd, al in november mochten ze hun verlanglijstje inleveren.
Ik kan u verzekeren dat ik ook volgend jaar alle spullen op tijd zal ontvangen, al moet ik in juni de eerste bestelling daar al voor plaatsen. Voor de kinderen open ik een aparte rekening voor Bol zodat ze het gehele jaar gewoon hun kadootjes zelf kunnen bestellen.
De kerstman en de Sint hebben hun langste tijd als bezorger wel gehad en zullen verdere digitalisering van hun beroep vast niet gaan tegenhouden. De website met het grote Boek van de Sint is al het hele jaar geopend zodat kinderen hun prestaties aangaande hun gedrag dagelijks kunnen volgen.
Het adres van die site? Gewoon even zoeken.