Busje komt zo, busje komt niet.
Busje komt zo. De eerste stappen om een busje te laten rijden zonder chauffeur zijn ingezet en weer snel ingetrokken. Het busje dat stapvoets reed over een fietspad is van de weg gehaald.
Niet omdat hij zo hard reed, nee omdat hij bijna net zo breed was als het fietspad.
De arme fietsers moesten door de berm om de bolide voorbij te kunnen. Schande. Gelukkig ging het hier om een proef bij Appelscha. Linkelinks heeft het promotiefilmpje ook gezien. Het was opvallend hoe mooi dat schattige busje over het fietspad reed. Inderdaad bleef er weinig ruimte over voor de fietsers, maar op het filmpje zag je toch dat ze er vrij moeiteloos langskwamen.
Niet zeuren Linkelinks, als drie fietsers naast elkaar rijden moet je ook de berm in. Klopt ja, maar die worden helaas niet van de weg gehaald, die kunnen al append gewoon hun weg vervolgen en daar hoor je niemand over.
Natuurlijk is het wagentje volkomen ongeschikt omdat zelfs een bejaarde op een scootmobiel sneller gaat. Het woord bus is dan ook volkomen misplaatst want dat kreng komt nog langzamer vooruit dan lijn 28 bij het centraal station in Utrecht.
Waarom geen kabelbaan boven het fietspad? Geen last van, lekker vrij door de lucht. Hangend aan een katrol die elektrisch wordt rondgedraaid. U hoort het al Linkelinks is geen uitvinder, maar misschien heeft u wel een goed idee.
Laat het horen , geef een reactie onder dit bericht.
Hahahaha, je gaat toch niet in dat busje stappen Linkelinks. Een Bumba-busje. Dit kun je toch niet serieus menen. Busje hoort thuis in de Efteling. Waarschijnlijk hoeven ze in Friesland niet op tijd te zijn op hun werk.
Het eerste vervoermiddel moet wel een paard zijn geweest. Mankeerde ook van alles aan. Dit busje is vast een prototype en moet dus gewoon ook een kans kijken. In vele gebieden van Friesland rijden geen bussen, geen openbaar vervoer meer of slechts sporadisch.
Liever een Bumba-bus dan geen bus. Niet meer op het fietspad, maar gewoon op de weg.