Met de vlam in mijn pijp
Druk dat pedaaltje maar flink in. In februari kunnen we weer scheuren. Op WNL wisten de dames te vertellen dat dat natuurlijk een groot feest was.
Snelwegen als de A2 en de A27 en de A59 zullen de maximumsnelheid brengen naar 130 kilometer per uur.
In totaal zal het gaan om 119 trajecten waar we weer naar hartenlust kunnen scheuren.
Maar waarom mogen we ineens scheuren terwijl er vroeger zoveel argumenten waren om de snelheid juist omlaag te brengen?
Nou hier komt het, er zijn nieuwe stikstofregels ingevoerd. Kijk, deze nieuwe regels zorgen er voor dat boerenbedrijven maar dan ook zeker de automobilist meer ontwikkelingsruimte krijgen. Ik kan me vergissen maar staat hier gewoon niet dat er meer vervuild mag worden?
De nieuwe stikstof regel was bedoelt om natuurgebieden te beschermen, maar het loopt dus een beetje anders.
Kan gebeuren, heet volgens Linkelinks gewoon voortschrijdend, stemmen winnend, inzicht.
Linkelinks rijdt regelmatig op de A2 richting Den Bosch en constateert dat door de weer aantrekkende economie er weer veel meer vrachtwagens rijden.
Geweldig, alleen deze vrachtwagens willen ook op tijd komen en een collega vrachtwagenchauffeur die maar 80 rijdt wordt gedurende de volgende 2 kilometer ingehaald.
Een groot aantal files wordt veroorzaakt door ….. vrachtwagens. Van mijn part rijden we 150, maar dan zal de vrachtwagen gewoon ook op de meest rechtse rijstrook moeten blijven rijden. Een andere ergernis zijn de busjes die al jaren met 130 de snelwegen terroriseren. Weinig uitzicht en soms ook nog zwaar beladen scheuren ze rechtsinhalend over de snelweg.
Ja ja, ik weet het, niet alle busjes doen dat, maar ik neem de vrijheid om net als in de discussie over de vluchtelingen dit als een hard gegeven op uw bord te deponeren.
Ik kan het ook nog hebben over de Audi rijder of de sukkel in een oldtimer, of de bijna kale en vaak grijze mannen in een cabrio, of de lippenstiftende, appende dame, maar dat ligt teveel voor de hand. Handen aan het stuur dames.
Als we dan toch het milieu verder willen afbreken doe het dan “veilig”.
Snel → sneller → snelst schuiven we op naar overal 130 km? Maar als automobilist kun je er ook voor kiezen om minder hard te rijden zonder het overige verkeer in gevaar te brengen!
Eigen verantwoordelijkheid eerst!
Ik zou zeggen slaap lekker verder.